Do roku 2030 se má zkapacitnit silnice číslo 13 od Klášterce n. O. po Chomutov. Obchvat Klášterce? Až po Málkovu a Zelené

Tomáš Skřipský 2020-08-16 04:03:00

KLÁŠTEREC N. O./REGION (tos, tz) — Podobu i přibližný časový harmonogram uskutečnění plánovaného obchvatu Klášterce nad Ohří představilo vedení města Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR. Stavba, o které se mluví desítky let a časem doznala různých variant, respektuje již vydané stanovisko k posouzení vlivu na životní prostředí. Jak starosta Štefan Drozd informoval radní na poslední schůzi, momentálně je vše ve fázi finalizace technicko–ekonomické studie (TES), kterou ŘSD následně postoupí k posouzení Ministerstvu dopravy ČR. V případě pozitivního hodnocení zhotoví ŘSD na základě požadavku vedení města vizualizaci obchvatu včetně křižovatek zajišťujících přístup do města a představí ji veřejnosti. Začít stavět se má nejdřív za 10 let.

Proti stavbě obchvatu, jenž má vést severně od města, už v květnu vznikla petice, která je v elektronické podobě k podepsání na portálu e–petice.cz. Necelým 300 dosavadním signatářům vadí, že obchvat je připraví o odpočinkovou zónu, kam mnoho obyvatel kláštereckého sídliště chodí se psy, na procházky s dětmi a podobně. Plánovaná trasa má kvůli úspoře nákladů vést v podstatě hned za humny města mezi ulicí Dlouhá a Útočištěm.

Jak z dokumentů ŘSD vyplývá, stavba obchvatu se uskuteční nejdříve v roce 2030, tedy až po plánovaném rozšíření silnice I/13 v úseku Klášterec n. O. — Chomutov. Projekt zkapacitnění této silnice se do fáze technicko–ekonomické studie dostal už v roce 2004, kdy byla navržena varianta silnici mezi Kláštercem a Chomutovem kompletně rozšířit na čtyři jízdní pruhy. Cena za toto řešení se ale Ministerstvu dopravy nepozdávala, a tak v roce 2016 vznikla nová studie takzvaného „střídavého třípruhu“, na kterou v roce 2018 navázala studie jiná, která prověřila všechny prostorové, technické a ekonomické možnosti zkapacitnění „třináctky”. Ve studii ve spolupráci se zadavatelem projektant navrhl i další varianty přeložky silnice I/13 spočívající v jiném trasování nebo volbě kategorie komunikace. Variantní řešení je navrhováno především v katastrech obcí Černovice a Málkov. V květnu 2019 ministerstvo dopravy rozhodlo o zpracování další (již čtvrté) technicko–ekonomické studie, která z dosavadní spleti variant sestaví snad už definitivní trasu.

Ze zveřejněné skicy vyplývá, že mimoúrovňového křížení se dočkají křižovatky u Vernéřova (kde se ještě nedávno hovořilo o stavbě kruháku), u Ušáku v Prunéřově a u odbočky na Místo. Od posledně zmíněné nadzemní křižovatky by I/13 měla vést zcela novou trasou — jižně obejít Zelenou a Málkov včetně železniční trati a na „starou trasu“ se napojit u západního okraje Černovic.

V tomto místě panují největší dohady; schéma od ŘSD zde zobrazuje alternativní mimoúrovňové napojení na „starou I/13“, ovšem zároveň novou (čtyřproudou) silnici ve staré trase, ovšem s kruhovým objezdem u Reis Robotics a čtyřproudým napojením na Chomutov. Slovní komentář ŘSD ale hovoří o tom, že: „Vedení (silnice) je v tomto úseku dle požadavku Černovic oddáleno od obce.“ Je proto třeba vyčkat na konečné stanovisko Ministerstva dopravy a definitivní vytýčení nové silnice I/13. S dokončením „rozšířené třináctky“ (čtyř– či tříproudé) od Klášterce po Chomutov se počítá v roce 2030. Teprve potom má na tento úsek navázat obchvat Klášterce n. O.

Foto: Přibližná podoba silnice I/13 v roce 2030, jak ji zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Nejisté je zatím hlavně napojení u Černovic. Pramen: Infoleták ŘSD

Napsal(a): Tomáš Skřipský

Komentáře

Prozatím zde nejsou žádné nabídky práce

Poslední videa

Valentýnský koncert v žateckém divadle rozněžnil i rozpálil

Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!

Přehrát video
V 1.A ZŠ P. Bezruče v Žatci děti s učitelkou v kroužku probíraly první vysvědčení

Ve středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...

Přehrát video