Louny – Tento týden přijedou do Loun odborníci ze společnosti SVP Mosty Prahy, kteří by měli rozluštit hádanku, která ze čtyř variant opravy mostů v Říční ulici přes železniční tratě, které jsou v kritickém stavu, bude jednak nejoptimálnější a také nejlevnější.
„Jedná se o to, zda oba mosty zbourat a postavit nové, nebo je oba najednou rekonstruovat, či je opravit postupně. V nedávné době se vyskytla ještě jedna varianta, která předpokládá likvidaci stávajících mostů a postavení nového mostu pouze přes jednu kolej od zimního stadionu,“ uvedla vedoucí odboru správy majetku Městského úřadu v Lounech Blanka Sunkovská. Podle ní je ovšem tato poslední varianta velmi problematická, neboť by se musel řešit výkup soukromých pozemků, musela by být zpevněna vozovka a nájezd z Husovy ulice a vyskytly by se i další potíže. „Pozitivní je, že mosty nebudou muset odpovídat takovým technickým požadavkům, které byly zakotveny v původním projektu, protože nejde o státní silnici, ale pouze místní komunikaci. Tím se pochopitelně sníží i náklady a to z předpokládaných asi čtyřiceti milionů korun na polovinu,“ dodala Sunkovská.
Jakmile bude znám výsledek místního šetření specialistů na mostní konstrukce, rozhodne se o finančním řešení v investiční komisi, která pak závěr předloží radě města ke schválení. To ovšem ještě nějakou dobu potrvá. Zatím muselo město přistoupit vzhledem k havarijnímu stavu mostů ke snížení jejich zatížení z 36 na 32 tun.
Při samotné rekonstrukci mostů se ovšem nebude jednat jen o ni. Pochopitelně se musí řešit i přístup do závodu Legios a dalších místních firem a pro soukromníky po dobu oprav. Proto město počítá s výstavbou silnice místo stávající „panelky“ mezi Vršovicemi a Louny, která v budoucnu bude sloužit jako cyklostezka.