Na Švestkovou dráhu se vrátí denní provoz

Lucie Steklá 2019-01-22 08:24:00

Lounsko (lus) Na trať Most - Lovosice, tzv. Švestkovu dráhu, se vrátí každodenní provoz. Ústecký kraj v závěru loňského roku uzavřel smlouvu s železničním dopravcem AŽD Praha na provozování dopravy na této lince, a to na deset let. Po více než deseti letech se tak vrátí na Švestkovou dráhu denní provoz. Počkat si však obyvatelé budou muset až do prosince.

„Pro naši firmu je obnova plného provozu velkou výzvou. Rádi nabídneme cestujícím ve vlaku řadu dalších doplňkových služeb,“ řekl při podpisu generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle. Během roku 2019 pak dopravce spolu s Ústeckým krajem spustí informační a propagační kampaň, jejímž cílem je, aby se cestující k této trati vrátili. Během zimy chce AŽD Praha jako dopravce a vlastník této dráhy v jedné osobě provést ještě další modernizace a zvýšení rychlosti tratě, dále zvýšení některých nástupišť, aby nástup do nízkopodlažních vlaků byl skutečně jednoduchý. Dopravu zajistí modernizované nízkopodlažní jednotky Regiosprinter, které budou mj. upraveny do zelených barev Dopravy Ústeckého kraje. Vlaky pojedou z Mostu do Lovosic a Litoměřic každé dvě hodiny, mezi Třebívlicemi a Litoměřicemi bude provoz posílen na poloviční, tj. hodinový interval.

Během modernizace trati došlo k výměně pražců v úseku Semeč - Hnojnice a kolejnic v úseku Třebívlice - Hnojnice, devět přejezdů, včetně toho mezi zastávkami Hnojnice a Libčeves, bylo vybaveno světelným zabezpečovacím zařízením, zprovozněna byla dopravnu v Libčevsi, kde je aktivováno staniční zabezpečovací zařízení typu ESA 44. Švestková dráha v okrese Louny staví v Hnojnicích, Libčevsi a Sinutci. Na 44 kilometrů dlouhé trati z Lovosic do Mostu je stanic celkem šestnáct.

Provoz vlaků na trati Most - Lovosice skon-čil na konci roku 2007, kdy jej kraj přestal objednávat z důvodu nevyužívání, nízké rychlosti a celkově nízké dopravní atraktivity bez naděje na zlepšení. V roce 2016 trať od státu koupila AŽD Praha a jako přední společnost železniční zabezpečovací techniky začala do trati masivně investovat s cílem udělat z ní moderní regionální dráhu 21. století. Díky tomu je trať připravena k provozu v úplně jiných parametrech, než tomu bylo před jedenácti lety.

„Proč to všechno vlastně děláme? Stojí za tím hned dva důvody - záchrana legendární železniční tratě a smělé podnikatelské aktivity. Švestková trať totiž slouží jako zkušební polygon, kde testujeme inovativní technologie AŽD Praha, což by na konvenčních tratích bylo složité a někdy dokonce nemožné. Zároveň tak ze Švestkovky budujeme nejmodernější regionální trať v Evropě,“ uvádí web Švestkové dráhy.


Napsal(a): Lucie Steklá

Komentáře

Nabídky práce

ŘEDITEL/ŘEDITELKA MŠ Peruc

Bližší info na webu obce Peruc. Nástup 1. srpna 2024, přihlášky zasílejte do 17. května 2024.
WWW: https://peruc.cz/
E-mail: podatelna@peruc.cz


ŘEDITEL/ŘEDITELKA ZŠ A MŠ Vilémov

Bližší informace na webu Obce Vilémov u Kadaně.
Tel.: 474398146
WWW: https://www.obec-vilemov.cz/
E-mail: vilemov@obce-cv.cz

Poslední videa

Valentýnský koncert v žateckém divadle rozněžnil i rozpálil

Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!

Přehrát video
V 1.A ZŠ P. Bezruče v Žatci děti s učitelkou v kroužku probíraly první vysvědčení

Ve středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...

Přehrát video