Lidé v rozpacích: Co ta banka chce?

Soňa Šímová a Tomáš Skřipský 2019-09-28 08:28:00

KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ (tos, soš) — S otázkou, zda se něco podivného neděje kolem pobočky Komerční banky v Klášterci nad Ohří, se na naší redakci obrátila čtenářka, která si přeje zůstat v anonymitě.

„Najednou jsem z banky obdržela „urgentní zprávu“, že se mám dostavit na pobočku a znovu předložit všechny doklady, které jsem už jednou předkládala při založení účtu — občanku, živnostenský list a tak dále. Bylo připojeno varování, že pokud se do určitého data nedostavím, mohou mi účet zrušit,“ podivuje se klientka banky.

Jak dodala, začala se o věc zajímat a z okruhu jejích známých se jí doneslo, že databáze klientů klášterecké pobočky měla být údajně napadena (a snad i zcizena). Pobočka si podle ní k návštěvě a opětovnému předložení všech písemností zve i klienty, kterým byl například poskytnut úvěr zcela nedávno.  Obrátili jsme se proto na mluvčího Komerční banky Pavla Zúbka s žádostí o vysvětlení. 

„Současná aktivita Komerční banky má za cíl získat aktuální údaje o klientech a je motivována výhradně nutností naplnit zákonné a regulatorní požadavky. Klienty můžeme plně ubezpečit, že na straně Komerční banky v žádném případě nedošlo ke ztrátě osobních údajů. Bezpečnost i důvěrnost všech poskytovaných informací je pro nás naprostou prioritou, stejně jako jejich správnost a úplnost,“ odpověděl mluvčí.

Na doplňující dotaz, proč tuto snahu o „aktualizaci údajů“ dosud zaznamenali jen v Klášterci a nikoli například v Chomutově, Lounech či Žatci, uvedl: „Tato aktivita probíhá v rámci celé Komerční banky a týká se pouze klientů, u kterých nemáme aktuální údaje. Klienty oslovujeme v několika vlnách.“ Na další otázku, proč banka zprávu klientům o nutnosti aktualizace jejich údajů označuje za „urgentní“ a nepřímo hrozí zrušením jejich účtu, mluvčí Zúbek uvedl: „Údaje o klientech máme za povinnost aktualizovat do konkrétního nepříliš vzdáleného termínu, proto považujeme informaci pro klienty za urgentní. Cílem není rozhodně ukončování obchodních vztahů oslovených klientů, naopak se budeme snažit vždy po dohodě s klientem údaje získat. Pokud se nám však nepodaří povinné aktuální údaje o klientech v daném termínu získat, jsme opravdu připraveni obchodní vztah mezi klientem a bankou vypovědět.“

Napsal(a): Soňa Šímová a Tomáš Skřipský

Komentáře

Nabídky práce

ŘEDITEL/ŘEDITELKA MŠ Peruc

Bližší info na webu obce Peruc. Nástup 1. srpna 2024, přihlášky zasílejte do 17. května 2024.
WWW: https://peruc.cz/
E-mail: podatelna@peruc.cz


ŘEDITEL/ŘEDITELKA ZŠ A MŠ Vilémov

Bližší informace na webu Obce Vilémov u Kadaně.
Tel.: 474398146
WWW: https://www.obec-vilemov.cz/
E-mail: vilemov@obce-cv.cz

Poslední videa

Valentýnský koncert v žateckém divadle rozněžnil i rozpálil

Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!

Přehrát video
V 1.A ZŠ P. Bezruče v Žatci děti s učitelkou v kroužku probíraly první vysvědčení

Ve středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...

Přehrát video