Autobusové nádraží v Podbořanech: stará obslužná budova zmizela, bude nová

před dvěma roky  |  Zprávy |   0 komentářů

autobusak-podbo-nahled Podbořany – Výstavba zázemí na novém soukromém terminálu v Podbořanech sice se zpožděním, ale konečně začala. Stará obslužná budova v minulých dnech zmizela, na jejím místě vyrůstá nová moderní.

 

Již zhruba rok mají v Podbořanech nové autobusové nádraží. Doposud ale zbýval ještě jeden problém. Ze soukromého terminálu, který má nahradit chátrající velké staré nádraží, sice většina autobusů vyjíždí, přesto stále nebyla hotová obslužná budova. „Bohužel, došlo ke zdržení při výstavbě obslužné budovy. Důvodem je vyřizování mnoha a mnoha povolení a administrativních záležitostí. Vždy, když se v projektu na žádost jednoho úřadu změní i jen maličkost, musíte celé kolečko absolvovat znovu a počet povolení a úřadů je velký. Obslužná budova ale určitě bude v nejbližší době kompletně hotova, pak už bude celé nové nádraží plně funkční," slíbila novinářům v létě Radana Janáčková ze společnosti Autobusová doprava Podbořany, která je investorem nového soukromého nádraží. Nové nádraží vzniklo v areálu této firmy.
„Práce na zbourání staré budovy a výstavbě nového zázemí jsou naplánované do konce května, to by mělo být vše hotové,“ sdělil Regionu nyní jednatel společnosti Tomáš Dolejší.
Původně měl být nový dopravní terminál v Podbořanech hotový už předloni na podzim, pak loni v letních měsících, poté do konce loňského roku, konečný termín by tedy měl být konec jara 2016.
Kvůli chybějícímu zázemí není dosud nový terminál zkolaudovaný. Hotové jsou a úspěšně slouží nové zastávky, přístřešky, všechny komunikace, okolní prostory. Autobusy odtamtud už rok odjíždějí, cestující i řidiči ale pořád využívali zázemí starého nádraží, kde byly záchody, čekárna, kancelář dopravce.
Před dvěma týdny tato stará přízemní obslužná budova byla vyklizena a obepnuta bezpečnostní páskou, dělníci ji rozebrali. „Začali jsme pracovat ve středu 24. února, rozebíráme střechu, stropní konstrukce, dřevěné zdi, snad do měsíce by měla stát nová budova, pracujeme každý den, i v sobotu,“ řekl před dvěma týdny Robert Sklenička, jeden ze stavebních dělníků, kteří na demolici staré nádražní budovy pracují. Spolu s ním a dalšími dělníky z Jablonce nad Nisou, kde firma má pobočku, jsou také najatí pracovníci ze Slovenska.
Nová budova bude mít, jak slibuje investor, informační centrum, čekárnu a bezbariérové toalety pro cestující veřejnost. „V informačním centru budou poskytovány informace nejen o odjezdech a příjezdech v Podbořanech, ale i o navazujících spojích do dalších měst a koutů naší republiky. V čekárně bude možné nahlédnout do novin a časopisů, bude tam k dispozici také nápojový automat. Pro nejmenší cestující chystáme dětský koutek s hračkami a výtvarnými potřebami," přiblížila zástupkyně Autobusové dopravy Podbořany.
Z nového podbořanského nádraží už odjíždí drtivá většina spojů. Jen minimum autobusů zajíždí na starý terminál. „Jednáme se všemi dopravci, věříme, že je na nové nádraží přilákáme. Kdo chce, může naše nádraží používat, nemáme s tím problém, naopak vítáme to. Pustíme tam každý autobus, který bude chtít," uvedla R. Janáčková.
Nový autobusový terminál nahradí staré nádraží, vlastněné městem, které bylo ale pro současné potřeby příliš velké, odjíždělo z něj už daleko méně autobusů, než na kolik bylo v minulosti vyprojektováno, velmi rychle chátrá a náklady na provoz jsou vysoké. Podbořanská radnice se soukromým projektem souhlasila.
„Město platilo na starém nádraží za osvětlení, toalety, úklid a další provozní činnosti čtyři sta tisíc korun ročně. Tyto peníze, pokud bude nové nádraží dobře fungovat, ušetříme. Všechno bude nově zajišťovat investor nového nádraží," říká Radek Reindl, starosta Podbořan.
Co se starým nádražím? Město chce z něj udělat parkoviště. „Plochu si město určitě ponechá, kdyby byl sebemenší problém se soukromým nádražím, můžeme naše rychle obnovit. Parkovací plocha se mi zdá nejrozumnější, jednak parkovací místa potřebujeme, také náklady budou minimální," řekl Radek Reindl. Radnice prozatím ponechá jeden ostrůvek, jako pojistku, kdyby byl s novým nádražím nějaký problém, ostatní konstrukce budou rozebrány.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: