Budoucí dálnice čeká na nový posudek. Jedná se o studii EIA, která stanoví vliv na životní prostředí, stavba dálnice se může zdržet

před třemi měsíci  |  Zprávy |   0 komentářů

Louny – Na budoucí dálnici D7 u Loun se znovu posuzuje, jaký vliv bude mít komunikace vedoucí z Prahy na Chomutov vliv na okolní přírodu. Řeč je konkrétně o šestikilometrovém obchvatu města Louny, který čeká rozšíření ze současných dvou na čtyři pruhy.

 

EIA, neboli studie, jejímž cílem je získat představu o výsledném vlivu stavby na životní prostředí a vyhodnocení, zda je z tohoto ohledu vhodné ji realizovat, proběhla již v roce 1994. Kvůli novele zákona se ale celý proces musí zopakovat, což může ovlivnit zahájení stavby. Obchvat Loun patří mezi stovku dopravních staveb v ČR, u kterých se proces posuzování vlivu na životní prostředí musí znovu řešit. V případě dálnice D7 Praha – Chomutov se to týká i navazující části dálnice u Chlumčan mezi Louny a Sulcem.
O výjimku dokonce loni v polovině roku žádal starosta Loun Radovan Šabata přímo Evropskou komisi a jejího předsedu Jeana Clauda Junckera. Obrátil se na ni jménem občanů Loun i jako představitel Spolku na dostavbu komunikace D7 a v dopise žádal o udělení výjimky ohledně dostavby D7. Starosta se svým dopisem ale nepochodil. Na nový posudek vlivu na životní prostředí je podle Bruselu času dost. „Vážená komise, žádáme Vás jako představitelé samosprávy o udělení výjimky na kompletní zpracování nové dokumentace EIA a řešit toto pouze její aktualizací během jednoho roku, tzn. čtyř ročních období. Zároveň Vás, vážená komise, žádáme o sdělení, kdo z politiků naší republiky nese osobní odpovědnost za špatnou komunikaci s Vaší komisí a v jejím důsledku rozhodnutí o přepracování všech posouzení EIA bez jakéhokoliv posouzení stavu příprav jednotlivých úseků železničních a silničních staveb,“ psalo se v dopise.
V tu samo dobu Ústecký kraj vyzval vládu k zařazení dostavby dálnice D7 mezi Louny a Prahou mezi prioritní stavby ČR. Nedokončená trasa se na seznam nedostala, a proto potřebuje novou studii vlivu na životní prostředí, což její dokončení oddaluje. Kraj také požadoval zvýšení kapacity komunikace, která propojuje celé severozápadní Čechy.
Cílem všech zúčastněných stran, měst a obcí kolem budoucí dálnice, dopravní policie a určitě i samotných řidičů je co nejrychlejší dostavba D7. „Chceme co nejrychleji pomoci s dostavbou silnice D7, která má zásadní vliv na ekonomický vzestup našeho regionu, bezpečnost a ochranu života našich občanů,“ dodal starosta. Podle plánů má být dálnice hotova v roce 2023, úsek kolem Loun o dva roky dříve.  Ač její stavbu nezdržují ekologičtí aktivisté, jako například na D8, staví je již déle.
„Podle požadavků Evropské komise musí být pro stavby s dokumentací EIA podle zákona z roku 1992 vyhotovena dokumentace nová,“ uvedl Jan Studecký, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Obchvat Loun byl zprovozněn v roce 1999. Stavba je součástí programu výstavby dálnice D7 Praha – Slaný – Louny – Chomutov. Vybudování čtyřpruhové dálnice je navrhováno a zpracováváno na základě „Globálního plánu revitalizace pánevních oblastí severozápadních Čech“ schváleného usnesením vlády č. 122 z roku 2000. Důvodem realizace stavby je vysoká dopravní intenzita, jíž současný technický ani bezpečnostní stav neodpovídá.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: