Lidem vadí kácení stromů u cyklostezky

před dvěma roky  |  Zprávy |   0 komentářů

Žatec – Cyklostezka podél řeky Ohře se stala oblíbenou procházkovou trasou mezi Žatečany. V loňském roce dočkala prodloužení o další úsek, což řada lidí přivítala. Proběhlo však podél ní také rozsáhlé kácení stromů, které místním vadí.

 

V uplynulých měsících se kácelo jak v úseku cyklostezky vedoucí od uhelných skladů k lávce, tak u nového úseku, který vede od budovy Povodí Ohře k mostu přes řeku nedaleko hlavního nádraží.
„Lidé se jdou projít do přírody a takto se tam vykácí stromy. Proč se stromy kácely, když to tam vypadalo hezky. Vykácené stromy byly podle pařezů zdravé a poskytovaly v té lokalitě v létě jediný stín, který tam byl. Teď je to tam celé holé, nepůjde se posadit do stínu na lavičku a odpočinout si. Další stromy jsou zde navíc označeny ke kácení, proč se prostě jen neprořežou místo toho, aby se celé kácely,“ postěžovala si čtenářka A.T., její celé jméno je redakci známo. Dodala také, že viděla další stromy označené ke kácení. „V úseku č. 4 cyklostezky za uhelnými sklady kácelo stromy Povodí Ohře, město s tímto kácením nemělo nic společného. Na novém úseku cyklostezky, který vede od budovy Povodí Ohře dál po proudu řeky až k mostu k hlavnímu nádraží, kácelo stromy město. Podle zpracovaného posudku nebyly stromy zdravé a ohrožovaly by bezpečnost chodců a cyklistů na cyklostezce. Bude za ně provedena náhradní výsadba. Další označené stromy jsou na pozemcích Státního pozemkového úřadu a jejich kácení tak jde opět mimo město,“ sdělil Marek Pataky z odboru majetku a rozvoje města.
Lidem kromě kácení vadil i nízký počet laviček u cyklostezky. „V úseku cyklostezky od Povodí Ohře k železničnímu mostu není ani jedna lavička, není možnost si sednout a odpočinout,“ vadilo naší čtenářce A.T.
„Lavičky u tohoto úseku do budoucna plánujeme umístit. Jelikož se jedná o záplavové území, je nutné vybrat vhodný typ,“ vysvětlil Marek Pataky.
Řada lidí si také stěžuje na malou šířku cyklostezky. Když se zde potkají v protisměru jezdci na bicyklech či in-line bruslaři případně ještě v kombinaci s chodci, mají často problém se vyhnout. „Šíře cyklostezky byla navržena v závislosti na pozemcích, po kterých cyklostezka vede a také na intenzitě pohybu osob,“ odpověděl na tento dotaz Marek Pataky.
Dále se paní A.T. pozastavila jako i jiní naši čtenáři dříve nad tím, že spolu není propojen úsek cyklostezky, který končí u hřiště s umělou trávou, a úsek vedoucí dále k železničnímu mostu u Libočan. „Propojení těchto úseků se plánuje. V současné době se pracuje na studii. Na propojení cyklostezek bychom chtěli zažádat o dotaci, a to ještě v letošním roce. Na stávající cestě nelze cyklostezku vybudovat vzhledem k provozu automobilů. Budeme proto hledat jinou možnost propojení těchto dvou úseků cyklostezky,“ dodal Pataky.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: