Rozhovor s jednatelem vzdělávací společnosti Agentura Parole s.r.o. Vladimírem Vitvarem

před třemi týdny  |  Rozhovory | Zprávy |   0 komentářů
rozhovor-parole-nahledMáte nyní prázdniny?
(Smích) Kéž by. Během léta jsme stěhovali celou chomutovskou provozovnu a zařizovali nové, více reprezentativní prostory. Obvykle se totiž každým rokem touto dobou připravujeme novou sezónu. Mimoto, řada firem školí své zaměstnance i přes léto, kdy mají relativně méně zakázek. Takže prázdniny u nás nehrozí.

 

Proč jste se stěhovali?
Jednak stávající areál Technologického parku přechází pod integrovanou školu Střední škola technická, gastronomická a automobilní, která s ním má své záměry, ale také jsme chtěli být blíž svým klientům. Nyní sídlíme přímo v centru pod Komerční bankou a věříme, že pro mnoho našich klientů budeme snáze dostupní.
Říkáte, že školíte zaměstnance. Jde jen o jazykové kurzy?
To si řada lidí myslí, protože historicky jsme začínali jako jazyková škola. Už 10 let však vzděláváme zaměstnance firem v oblastech jako měkké a počítačové dovednosti, odborná a zákonná školení.
O takových školeních se traduje, že jsou velmi drahá.
Je pravda, že například poslat jednoho zaměstnance na počítačový kurz do Prahy bude stát zaměstnavatele i patnáct tisíc korun. Totéž platí o některých manažerských školeních. Parole tato otevřená školení prakticky nenabízí. Nebyli bychom schopni zacílit obsah a formu školení na potřeby konkrétního klienta. Každý má jiná očekávání a jiné cíle. Proto Parole realizuje školení téměř výhradně „na míru“ a skoro vždy v prostorách objednatele. Klient tím ušetří za dojezd zaměstnanců mimo firmu, ale hlavně dostane školení, které efektivně a v přijatelné době přináší kýženou změnu. Nestačí mít na zdi certifikát od věhlasné vzdělávačky; je nutno zajistit pozitivní změnu myšlení, dovedností, atmosféry – v závislosti na požadovaném školení. V konečném důsledku taková školení na míru šetří zaměstnavatelům finance, neboť školení je díky přípravné komunikaci a přesnému zacílení na potřeby firmy velmi efektivní.
Kromě úspor ve formě efektivity se pro své klienty snažíme zajistit dotace na vzdělávání, kde to jen jde. V některých případech jsme pomohli klientům zafinancovat celoroční vzdělávací program včetně mzdových náhrad po dobu školení.
Jak vlastně dopadá současná situace na trhu práce na vzdělávací společnosti?
Patrně myslíte nedostatek zaměstnanců napříč profesemi. Zaměstnavatelé si nyní nemohou vybírat z tak velkého počtu kandidátů jako například před 3 roky. Pádem tím často zaměstnají pracovníka, který klíčové dovednosti musí teprve získat. V tomto smyslu cítíme velký tlak našich klientů na kvalitu a efektivitu všech našich školení. Přestává dávat smysl, aby firma platila školení jen ze zvyku. Akcentuje se rychlé doplnění chybějících dovedností. Sice nevěříme na žádné „rychlokvašky“, ovšem při dobré komunikaci s objednatelem jsme schopni intenzívním školením „opracovat“ takového zaměstnance do podoby žádané objednatelem relativně rychle. Navíc vzdělávací programy Parole zahrnují následný monitoring, díky čemuž můžeme klientům pomoci s dalším rozvojem dovedností zaměstnanců „on-site“, tedy už při výkonu práce.
Jaký vývoj v oblasti školení zaměstnanců v následujících letech očekáváte?
Kvůli velké fluktuaci pracovní síly, která bohužel období konjunktury vždy provází, bude nezbytné, aby firma měla vzdělávací program co nejautonomnější. V ideálním případě bude firma svůj vzdělávací program částečně outsourcovat vzdělávacím společnostem, které jí krom sofistikované diagnostiky zajistí též administrativní servis. Další části svých vzdělávacích potřeb budou firmy řešit vývojem e-learningových prostředí, čímž v budoucnu ušetří nemalé prostředky i čas na proškolení specifických dovedností. I v oblasti e-learningových aplikací již Parole některé produkty dodala a můžeme potvrdit, že při dobrém nastavení šetří takový nástroj personalistům hodně starostí.
Děkuji za rozhovor.
I já děkuji a přeji Vám i Vašim čtenářům příjemný zbytek léta.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: