Šance pro Legios

před třemi týdny  |  Zprávy |   0 komentářů

legios-cisterna-ermewa-nahledTradice železniční výroby v Lounech sahá až do 19. století. V současnosti ale podnik Heavy Machinery Services (HMS), dříve Legios či Lostr, neprožívá radostné období. Už několik let je proti němu vedeno insolvenční řízení. Výroba sice probíhá nadále – ve společnosti Legios Loco –, avšak netransparentní vlastnická struktura a probíhající insolvenční řízení firmě komplikuje získávání nových zakázek.

 

Situace v lounské vagónce je neradostná. V probíhajícím insolvenčním řízení po ní stovky věřitelů požadují více než tři miliardy korun. V této nelehké situaci se rozhodl veřejně nabídnout pomocnou ruku holding Czechoslovak Group (CSG), který deklaroval záměr Heavy Machinery Services koupit a dále provozovat.
Czechoslovak Group tímto veřejným prohlášením reagoval na spekulace, že skutečným zájmem skupiny je podnik získat a následně jej uzavřít. Tuto ničím nepodloženou informaci publikoval například předseda Základní organizace Odborového sdružení železničářů LEGIOS Pavel Štiller.
Když v červenci Jaroslav Strnad, majitel CSG, obdržel dopis od zaměstnanců vagónky, kteří se jej ptají na záměry ohledně HMS, rozhodl se holding, že bude úmysl získat vagónku prezentovat veřejně.
„CSG tímto oznamuje svůj zájem podílet se na dalším fungování a rozvoji společnosti HMS/Legios, neboť se domníváme, že i přes současné problémy se jedná o společnost nejen s dlouhou historií, ale i velkým potenciálem do budoucnosti,“ stojí v prohlášení skupiny CSG, jež je veřejně dostupné v insolvenčním rejstříku.
CSG: specialista na záchranné mise
Obavy z případného zavření lounské vagónky jsou tedy liché. Kdo jiný by měl být větším garantem zachování výroby a dalšího rozvoje tradiční firmy než průmyslník, který spolu obchodním partnerem zachránil kopřivnickou Tatru? Tato firma již byla v exekuci. Dnes, pod novými vlastníky, každoročně výrazně navyšuje výrobu a je zisková. Podobně holding CSG se svým obchodním partnerem postavil na nohy leteckou opravnu Job Air Technic v Ostravě-Mošnově.
Ústřední slogan holdingu Czechoslovak Group zní „Tradice je budoucnost“. A přesně v tomto duchu vybírá skupina CSG tradiční české a slovenské firmy, kterým pomáhá. Kromě již uvedených je možné zmínit automobilku Avia. V té indický vlastník již před čtyřmi roky ukončil výrobu. Skupina CSG Avii loni koupila, a právě v těchto dnech se v nových prostorách v Přelouči znovu rozjíždí výroba.
CSG vnímá a plně respektuje veřejný zájem na zachování významného zaměstnavatele v okrese Louny a ve zmíněném veřejném prohlášení tvrdí, že v případě odkoupení firmy zajistí vyšší zhodnocení majetkové podstaty vagónky, než se v současnosti děje. Tím pádem je schopna docílit i vyššího uspokojení pohledávek skutečných věřitelů firmy.
Konjunktura na železnici
Co je ale podstatné, nový, transparentní vlastník by vrátil vagónce perspektivu a zaměstnancům jistotu, že železniční výroba bude v Lounech pokračovat. Důvod je prostý. Transparentní majitel by se mohl s větším úspěchem účastnit tendrů a profitovat ze současné konjunktury na železnicích, která souvisí se snahou vlád zemí v Evropské unii vrátit nákladní dopravu na koleje a odlehčit přetíženým silnicím.
Jasný krok v tomto směru učinila německá vláda, když snížila poplatek za nákladní dopravu o plných 50 procent. Na zvýšenou poptávku již reagují Deutsche Bahn. V příštích letech plánují pořídit více než 4000 nových železničních vozů. To znamená velkou šanci pro výrobce – včetně Legiosu – se na této zakázce podílet. A zároveň naznačuje, kudy může vést cesta k nové prosperitě tohoto tradičního podniku.

 

 

Kompetence CSG na železnici
Železniční výroba patří vedle strojírenství, automotive a speciální výroby k pilířům podnikání skupiny CSG. Spolu se slovenskou skupinou Optifin Invest vlastní významného světového výrobce vlakových brzd DAKO-CZ. Na železniční výrobu se specializuje i tradiční slovenský podnik ZTS Metalurg v Dubnici nad Váhom, kde skupina CSG, znovu ve spolupráci s Optifinem, loni zahájila záchrannou misi. Optifin vlastní významného slovenského výrobce Tatravagónka Poprad a CSG plánuje majetkový vstup do této společnosti. Snaha o získání lounského Legiosu tedy dává smysl a je logickým krokem vedoucím k dalšímu posílení pozice skupiny CSG v segmentu železniční výroby.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: