SEKO se podílí na vývoji nového letadlového motoru ATP

před dvěma týdny  |  Zprávy |   0 komentářů

atp-nahledSEKO Aerospace, česká společnost založená na počátku 90. let, dnes patří k hlavním dodavatelům výrobců motorů a po-mocných hnacích jednotek (APU) na celém světě. Vyrábí detaily a vyšší sestavy. Jejich produkty jsou většinou z těžkoobrobitelných slitin kovů, jako např. inconel, haynes či titan. To vše do průměru 2000 mm – což znamená výrobu i pro největší motor současnosti GE9X.

 

leap-nahled Produkty, které byly vyrobeny v jejich závodech v České republice, přispívají k bez-problémovému provozu většiny typů moderních letounů. Jako příklad uveďme výrobu dílů pro nízkotlaký kompresor motoru LEAP, který pohání nejnovější Airbus A320neo či Boeing 737MAX. Pro zmíněný typ motoru vyrábí též držák ložiska v jeho přední části. Tento díl je pro průběh letu kritický a podléhá nejpřísnější kontrole rozměrů, skrytých vad a čistoty.
Nejmodernější Business jet dnešní doby, Dassault Falcon 5X či Cessna Citation Hemisphere, také spoléhají na motory s díly vyrobené ve společnosti SEKO, axiální a radiální difuzor pochází z výrobního závodu u Olomouce.
SEKO Aerospace se podílí na vývoji nejnovějších motorů současnosti, jako např. ATP, Silvercrest nebo HTF7500. Pracují také na projektu Enoval, což je vývoj motoru budoucnosti, motor, který generuje 1200 tun CO2 ročně méně než nejmodernější stroje současnosti.
„Neustále se zaměřujeme na inovování, zlepšování a zefektivňování postupů. Veškerá dokumentace je řízena elektronicky. Speciální procesy jsou akreditovány a auditovány NADCAP a náš systém řízení jakosti podléhá standardům AS9100,” říká Vlastimil Sedláček, majitel firmy.
Firma GE Aviation uskuteční v České republice investici v řádu miliard korun a postaví v roce 2021 moderní vývojové a výrobní centrum pro motor ATP. SEKO Aerospace je strategickým dodavatelem pro díly na motor ATP. GE Aviation tak vstupuje na globální trh turbovrtulových motorů, donedávna ovládaný americkou společností Pratt and Whitney. Jde o obrovskou příležitost pro český letecký průmysl a SEKO Aerospace je samozřejmě u toho. „Jsme hr-dým partnerem a děláme vše pro to, aby se první prototyp motoru otestoval do konce letošního roku. Motor ATP již má svého prvního zákazníka, jde o americkou společnost Textron – Cessna Denali,” řekl Vlastimil Sedláček. (PI)

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: