U Týnce se vykupují pozemky pro stavbu dálnice. Stavět by se mělo začít příští rok, poté přijde na řadu stavba úseku u Loun a Chlumčan, nakonec u Postoloprt

před týdnem  |  Zprávy |   0 komentářů

Lounsko – Další tři úseky budoucí dálnice D7 Praha – Chomutov by se měly začít stavět v nejbližších letech na Lounsku. Jedná se konkrétně o část silnice u Panenského Týnce, jehož stavba má začít příští rok, v roce 2019 mají být zahájeny práce na rozšíření silnice u Loun a Chlumčan. Informace zazněly na další z pravidelných schůzek na lounské radnici, které se věnují dostavbě dálnice a zúčastňují se jich zástupci dotčených obcí a realizačního týmu z Ředitelství silnic a dálnic. Informace o postupu prací si naposledy vyslechlo dvacet starostů obcí z okresu. Na poslední úsek v okrese Louny u Postoloprt, by měly vjet stavební stroje v roce 2021.

 

Dostavba dálnice od únorového setkání nenabrala žádné zpoždění oproti plánovanému harmonogramu. ŘSD v současné době dělá vše proto, aby snížilo rizika zdržení dostavby dálnice, například pořízením speciálního počítačového programu, který v reálném času zobrazuje stavy jedno-tlivých pozemků v rámci majetkoprávního vypořádání. V současné době je nejdál příprava tři a půl kilometru dlouhého úseku u Panenského Týnce, který naváže na již hotový úsek u Sulce. Obchvat Panenského Týnce postavený v osmdesátých letech 20. století se rozšíří na čtyři pruhy.
V současné době tam Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vykupuje pozemky. ŘSD ve spolupráci se starosty dotčených obcí pořádá pro vlastníky pozemků prezentace, kde uvádí nejen výkupní ceny pozemků, ale i krajní možnost vyvlastnění. Vzhledem k tomu, že stavba D7 je veřejně prospěšnou stavbou, je možné zde institut vyvlastnění využít. „Na úseku Panenský Týnec již bylo odesláno sto procent kupních smluv. Nyní čekáme na vyjádření vlastníků,“ uvedl vedoucí projektant Václav Marvan. Pokud se u Panenského Týnce začne příští rok stavět, řidiči se po novém úseku dálnice poprvé svezou v roce 2020.
O rok později je naplánováno uvedení do provozu nové dálnice u Loun a v roce 2022 úseku u Chlumčan. V obou případech se ale musí zopakovat proces posouzení vlivu dálnice na životní prostředí. V případě Loun se současná dálnice rozšíří o další dva pruhy, u Chlumčan se postaví dálnice v nové trase.
V letech 2021 až 2023 by se měl rozšiřovat obchvat Postoloprt. Po jeho dokončení bude dálnice v Ústeckém kraji hotová. Pokud vše půjde podle stanoveného harmonogramu, mělo by se v příštím roce začít stavět na úsecích Louny a Chlumčany a v roce 2021 na úseku Postoloprty. Nepředvídatelnými faktory, které mohou dostavu dálnice ovlivnit, jsou majetkoprávní vypořádání a obstrukční jednání veřejnosti a občanských sdružení v rámci posudků EIA (hodnocení vlivu záměru na životní prostředí). Poslední, 16 kilometrů dlouhý úsek kolem Slaného, se má začít stavět až po roce 2020.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: