Lounsko - Zkrátit dvouhodinovou cestu na pouhých čtyřicet minut by měla umožnit vysokorychlostní trať Poohří, kterou Správa železnic připravuje jako odbočnou trať z hlavního ramene Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Vycházet bude z úseku VRT Podřipsko, který spojí hlavní město s Lovosicemi. Nová trať výra-zně zkrátí jízdní doby mezi Prahou a severozápadními Čechy.
Správa železnic představila na nedávném jednání se zástupci Mostu a Loun přípravu úseku vysokorychlostní železnice VRT Poohří. Strany se dohodly na vzájemné spolupráci a výměně informací o přípravě projektu. Nové železnice by měly výrazně přispět k celospolečenskému rozvoji regionu. Mohou například přitáhnout nové investory, kteří vytvoří další pracovní příležitosti. ,,VRT ve Velké Británii, Francii nebo také v Rakousku pomohly zásadně zvýšit konkurenceschopnost tamních regionů. Mostecko bude mít díky dobré dostupnosti hlavního města významný potenciál v mnoha oblastech“, odkazuje na zahraniční zkušenosti ředitel Odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík. Správa železnic při přípravě VRT naplňuje úkoly vyplývající z vládního Programu rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. Všechny kroky tak směřuje k samotné realizaci sítě vysokorychlostních železnic, přičemž klíčovými partnery přípravy jsou právě samosprávy.
,,Jak je vidět ve srovnatelných regionech v zahraničí, rychlé vlakové spojení s metropolí může být obrovskou příležitostí nejen pro Louny, ale i pro celý region. Jsem rád, že samosprávy a Správa železnic chtějí spolupracovat,“ poznamenal Pavel Janda, v době jednání starosta města Louny. Díky propojením železničních sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také Karlovarsko, které bude rovněž čerpat benefity z provozu rychlých spojů. ,,Jsem velmi spokojen s dosavadním průběhem příprav vysokorychlostní tratě Poohří ze strany Správy železnic. Společně se zástupci Správy železnic a vedením města Louny jsme se dohodli na seznámení okolních obcí se stavem rozpracovanosti příprav, abychom tak předešli sporům, které se v souvislosti postupem příprav projektu mohou objevit“, řekl primátor Mostu Jan Paparega. Provoz na VRT Poohří by měl být zahájen kolem roku 2035.
Vysokorychlostní trať Poohří je navrhována jako odbočná větev k hlavnímu směru Praha - Ústí nad Labem - Drážďany. Je plánována pro smíšený provoz nákladních a osobních vlaků. Na VRT Poohří je navržen sjezd do stanice Louny, celý úsek končí zapojením do stanice Most. Trať zároveň umožní spojení trati 092 Neratovice - Kralupy nad Vltavou s tratí Chomutov - Cheb.
Napsal(a): Lucie Steklá
Služební byt 2+KK v Panenském Týnci k dispozici.
Kontakt: Ing. Alois Talácko
Tel.: 702322290
E-mail: postmaster@776230240.cz
Podmínkou vyučení v oboru.
Tel.: 731 118 374
WWW: https://nabytek-malik.cz/
Základní mzda až 90.000 Kč; náborový a stabilizační příspěvek 500.000 Kč; 13. a 14. plat; odměny ve vazbě na hospodářské výsledky; káva v ředitelně jako bonus?
Tel.: +420 414 110 115
WWW: http://www.nemzatec.cz/
E-mail: asistentka@nemzatec.cz
Základní mzda až 50.000 Kč; náborový a stabilizační příspěvek 350.000 Kč; 13. a 14. plat; odměny ve vazbě na hospodářské výsledky; plus 3-4 denní a 1 víkendová služba (400/450 Kč za hodinu)
Tel.: +420 414 110 115
WWW: http://www.nemzatec.cz/
E-mail: asistentka@nemzatec.cz
Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!
Přehrát videoVe středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...
Přehrát video