Kdo za to může? Soutěž Miss chmele a piva skončila čtyři dny před finále

Veronika Salášková 2012-10-11 00:00:00

Žatec – Letošní 8. ročník Miss chmele a piva byl náhle a nečekaně zrušen minulou středu, pouhé čtyři dny před finálovým galavečerem. Důvodem jeho předčasného ukončení byl odjezd finalistek ze soustředění. Ty odmítaly dál pokračovat v soutěži. Jako důvod uvedly dívky, že s organizátorem soutěže Milanem Hořejším byla obtížná komunikace. Neplnil body uvedené ve smlouvě a další dohodnuté podmínky. Vrcholem pak podle jejich sdělení mělo být, že po dobu soustředění bydlely na ubytovně, kde měly na patře společné sprchy s dělníky z Ukrajiny.

Soustředění s nácvikem choreografie na slavnostní galavečer a přípravou volných disciplín se původně mělo konat ve Spojených arabských emirátech, jako tomu bylo loni, nebo obdobné destinaci, což bylo zakotveno i ve smlouvě. „Když nám pan Hořejší vysvětlil, že letos to z ekonomických důvodů nebude možné, tak jsme to všechny přijaly, byly jsme ochotny si soustředění v zahraničí zaplatit samy ze svého,“ sdělila finalistka soutěže Dagmar Šírová reprezentující Postřižinský pivovar Nymburk. „Potom jsme dlouhou dobu čekaly na termín konání soustředění. Nakonec nám sdělil, že se soustředění bude konat v Žatci od 1. října, s tím, že pojedeme do aquaparku Tropical Island u Berlína. To jsme přijaly, na soustředění jsme se těšily, chtěly jsme si ho užít, protože se sešla skvělá parta,“ popsala další průběh Dagmar Šírová.
Po příjezdu do Žatce ale hned na úvod čekala dívky studená sprcha. Podle informací, které obdržely od Milana Hořejšího, měly být ubytovány v hotelu Černý orel. „Na recepci Černého orla jsme dostaly klíče od dvou čtyřlůžkových pokojů. Pak nám ale bylo řečeno, že bydlet nebudeme přímo v hotelu ale naproti na ubytovně,“ popsala finalistka Šírová. Po příchodu na pokoje je podle jejich slov čekalo další nemilé překvapení. „Zjistili jsme, že bydlíme na patře s dělníky z Ukrajiny, jejichž boty se povalovaly všude po chodbě. Sprchy a toalety pak byly společné pro celou chodbu,“ dodala.
„Místo, kde byly finalistky ubytovány, je taky Černý orel žádná ubytovna. Objednané pokoje byly kategorie Economy,“ nesouhlasil s tvrzením dívek Milan Hořejší. „Byl jsem se tam podívat, na obou pokojích, kde byly dívky ubytovány, je sprchový kout, na jednom z nich i WC. Nechal jsem si ukázat seznam hostů, na patře s finalistkami bydleli dva technici nějaké firmy a tři dámy. Dívkami zmiňovaní ukrajinští dělníci jsou, jak jsem zjistil, zaměstnanci hotelu, kteří zde bydlí v bytě,“ vysvětlil Milan Hořejší.
Na společné večeři se pak dívky dozvěděly další nepříjemné zprávy, že na galavečeru nebudou mít k dispozici slíbenou vizážistku. Na promenádu v plavkách si mají přinést vlastní plavky, stejně tak i večerní šaty na finálový večer si mají vzít ze svého šatníku. „Kdyby nám to pan Hořejší řekl včas dopředu, nebyl by to problém, takto jsme s tím nepočítaly,“ neskrývala zklamání Dagmar Šírová.
Druhý den ráno dívky odjížděly na výlet do aquaparku Tropical Island u Berlína. „Hned ráno jsme si stěžovaly na ubytování a dostaly jsme od pana Hořejšího slib, že se večer po návratu z aquaparku přestěhujeme jinam,“ sdělila finalistka Šírová. Dodává, že další ukázkou organizace bylo to, že každá z nich dostala od něj 35 euro na den. „Jen samotné vstupenky do aquaparku nás však stály 34,50, takže nám už nic nezbylo například na jídlo. Nebyl by to opět problém, kdyby nám řekl předem, abychom si vzaly eura s sebou,“ poukázala znovu na chybějící komunikaci ze strany organizátora.
Po návratu z aquaparku ale dívky zjistily, že se nikam nestěhují. Snažily se dovolat Milanu Hořejšímu, ten jim ale nebral telefon a na sms zprávy nereagoval. Sedmička dívek, osmá finalistka měla na soustředění dorazit později, se následně dohodla, že ze soutěže odstoupí. „Čtyři z dívek odjely v úterý okolo půlnoci, my tři, co jsme neměly odvoz, jsme ještě na ubytovně přespaly do druhého dne. Pan Hořejší se nám ozval až ráno, s tím, že má zmeškaná volání. Sešly jsme se s ním a situaci s ním probraly,“ sdělila Dagmar Šírová.
„V pondělí na společné večeři mi dívky říkaly, že se jim ubytování nezdá. Nejel jsem proto s nimi do aquaparku, abych zajistil nové ubytování. Ten den se ale stěhovat nemohly, musely by se z aquaparku vrátit dřív, než bylo naplánováno. Šel jsem spát dříve, protože jsem předcházející noc jel pro jednu z účastnic autem až do Strakonic. O tom, že jdu spát, jsem dívky informoval sms zprávou spolu s informací, že druhý den začínáme v deset nacvičovat v divadle. Zprávu jsem poslal jedné z finalistek, která mi na ni odpověděla, že na nácvik přijdou,“ vysvětlil Milan Hořejší. Nesouhlasil s tvrzením, že čtveřice dívek odjela ze Žatce až okolo půlnoci. „Od taxikářů, kteří je viděli, vím, že odjeli už ve 21 hodin,“ řekl Hořejší.
„Mrzí nás, že to tak dopadlo. Chtěly jsme si soustředění i celou soutěž užít. Je nám to líto i za pivovary, které jsme reprezentovaly. Ty jsme okamžitě o situaci informovaly, jejich vedení stojí za námi,“ zakončila Dagmar Šírová.
Milan Hořejší nám sdělil, že se následně snažil dívky přesvědčit, aby v soutěži pokračovaly. Vymyslel zkrácený program soustředění, kdy by během pátku proběhla příprava na finále a v sobotu pak samotný galavečer. Dívky ale odmítly. „Poté jsem sehnal i náhradnice, ale byl problém, že by s nimi musely souhlasit i pivovary jako se svými reprezentantkami. To by byl problém například u pivovaru Suchdolský Jeník, který vždy zastupuje vítězka Miss Agro. Nakonec jsem se rozhodl soutěž ukončit,“ vysvětlil Milan Hořejší. Tím pádem byl zrušen i slavnostní galavečer, který se měl konat v Městském divadle v Žatci v sobotu 6. října.
„Celá ta situace je pro mě zničující. Udělal jsem pro to úplné maximum. Dívky nechtěly slyšet žádná fakta, která jsem jim říkal,“ zakončil Milan Hořejší. O pořádání dalšího ročníku již neuvažuje. Je tak otázkou, zda se ho chopí někdo jiný, nebo soutěž spojující ženskou krásu, chmel a pivo letošním ročníkem neslavně skončí.