Podbořany – Rekonstrukce podbořanského mostu v Dukelské ulici probíhá již dva týdny. Řidiči si zvykají na městské objízdné trasy a cestující na přemístění některých autobusových zastávek. Ústecká stavební společnost Insky minulý týden prováděla přípravné práce potřebné k demolici stavby. A jak se bude při výstavbě nového přemostění Doláneckého potoka dále postupovat?
„Původní plán byl, že se most jen opraví. Měla se odbourat jen část a měly se zachovat klenby. Na ně by se nainstalovaly betonové desky a most by v podstatě vypadal podobně jako ten současný. Muselo se to ale přehodnotit, protože se zjistilo, že je staticky narušený a musí se postavit úplně nový. Po zbourání se do podkladu zapustí mikropiloty a vybetonují se úložné prahy. Na ně se přidají betonové prefabrikované obloukové dílce. Vytvoří se drenáže a položí se izolace. A pak se to celé dosype, udělají se římsy, nové chodníky a vozovkové souvrství. Nakonec se obnoví zábradlí mostu, provedou se terénní úpravy v okolí a položí se asfaltový koberec,“ popisuje průběh předpokládaných prací Alexandr Vasilenko, vedoucí odboru dopravy MěÚ Podbořany. „Díky prefabrikátům je to údajně rychlejší technologie, takže stavitel ani neměl strach, že by to nestihl do předepsaného termínu,“ dodává. Ten byl stanoven na konec června. Stavitel si ale patrně nechává měsíc červen navíc, kdyby došlo k nepředloženému zdržení, protože podle předběžnému harmonogramu prací by mohl skončit již k 31. květnu.