Po dálnici stotřicítkou, zatím bez dálničky

Lucie Steklá 2023-10-07 14:28:00

D7 má šest nových kilometrů u Loun, další se mají otevřít do konce roku u Chlumčan.

Louny – Řidičům od předminulé středy slouží další kilometry dálnice D7. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7. Nový úsek, původní ob-chvat Loun, není zpoplatněný pro osobní auta, projet se jím tak dá i bez dálniční známky. Šestikilometrový obchvat města postavený před dvaceti čtyřmi lety se nyní proměnil ve čtyřpruhou komunikaci, která zrychlí dopravu z okresů Louny, Chomutov a Most do Prahy.

,,V České republice sice máme mnoho dálnic, velká část z nich ale stále není dokončena. Někde chybí jen pár kilometrů, jinde jsou to kilometrů desítky. Jsem rád, že díky vysokému investičnímu tempu posledních let se řada dálnic z plánované dálniční sítě významně přibližuje svému dokončení. Dálnice D7 je jednou z nich. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo, zajistíme lepší dopravní ob-služnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a také strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. V tomto směru je D7 ukázkou toho, jak výstavbou dopravní infrastruktury podpořit ekonomický růst,“ upozorňuje premiér Petr Fiala.

Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř třináct tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod i s tragickými následky. Z hle-diska zlepšení dostupnosti a zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy je však zásadní, aby byla dálnice D7 zprovozněna kompletně v celé své délce. Nový úsek zatím není zpoplatněný pro osobní auta, projet se jím tak dá i bez dálniční známky. Stavba vyšla na 773 milionů korun, přibližně polovinu z této částky zaplatí Evropské unie prostřednictvím operačního programu Doprava.

Tento úsek dálnice u Loun se začal stavět v srpnu 2020, kvůli problémům s konstrukčními vrstvami pod původ-ním obchvatem z devadesátých let se práce protáhly o tři měsíce. S otevřením dálnice se zvýší rychlost projíždějících aut z nynějších 80 kilometrů v hodině na 130 km/h. ,,Na novém jízd-ním pásu ve směru na Chomutov je po zprovoznění rychlost 130 km/h. V jízdním pásu směr Praha, kde je byl po dobru stavby veden obousměrný pro-voz, zůstane 80 km/h, protože tam budou probíhat dokončovací práce například na středovém dělícím pásu či zhotovení vodorovného dopravního značení v plastu. V místě prací pak dojde ke krátkodobému lokálnímu omezení dopravy se svedením provozu do jednoho jízdního pruhu. Tyto práce předpokládáme, že budou trvat jeden týden. Pak i zde zvýšíme rychlost na 130 km/h,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Dana Zikešová.

Obchvat Loun byl zprovozněn už v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. ,,Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit. Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zajistíme tak lepší dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tak další z dluhů a snažíme se doprav-ní infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Kvalitní dopravní infrastruktura je jedním z pilířů strategických investic v rámci Restartu Česka“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

,,Ještě v letošním roce tak zprovozníme další úsek D7 u Chlumčan, i když v části estakády u Chlumčanského mlýna v polovičním profilu a zároveň připravujeme vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele na chybějící úseky ve Středočeském kraji, abychom je během příštího roku mohli začít realizovat. Posun v přípravě předpokládáme do konce letošního roku i na posledním úseku u Postoloprt, kde očekáváme vydání územního rozhodnutí,“ před-stavil aktuální stav přípravy dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Důvodem přestavby silnice I/7 na dálnici D7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice. Hlavní silniční tah Praha - Chomutov - hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé, a hlavně kapacit-ní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně s dalšími evropskými státy. (lus)

Napsal(a): Lucie Steklá

Komentáře

Nabídky práce

ŘEDITEL/ŘEDITELKA MŠ Peruc

Bližší info na webu obce Peruc. Nástup 1. srpna 2024, přihlášky zasílejte do 17. května 2024.
WWW: https://peruc.cz/
E-mail: podatelna@peruc.cz


ŘEDITEL/ŘEDITELKA ZŠ A MŠ Vilémov

Bližší informace na webu Obce Vilémov u Kadaně.
Tel.: 474398146
WWW: https://www.obec-vilemov.cz/
E-mail: vilemov@obce-cv.cz

Poslední videa

Valentýnský koncert v žateckém divadle rozněžnil i rozpálil

Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!

Přehrát video
V 1.A ZŠ P. Bezruče v Žatci děti s učitelkou v kroužku probíraly první vysvědčení

Ve středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...

Přehrát video