Člen holdingu Czechoslovak Group pokračuje v lounském areálu v tradici železniční výroby a opravárenství.
Louny (lus) Výroba v areálu lounské vagonky se opět rozběhla. Po firmě Legios Loco je novým nájemcem areálu zkrachovalé firmy Heavy Machinery Services (HMS) společnost Dako-CZ.
Řada lidí, kteří do června pracovali pro Legios Loco, jež dostala výpověď z nájmu prostor, přešla do HMS. Českému výrobci brzdových systémů prostory pronajala konkursní správkyně několik dní poté, co ukončila pronájem společnosti Legios Loco. Ta se chce bránit u soudu.
Výroba v areálu bývalého Legiosu, respektive opravy vagónů, se rozběhla na začátku srpna. „Nyní se již rozbíhá také novovýroba, a to výroba podvozků a kontejnerových vozů,“ uvedl na dotaz Lounského Pressu Vojtěch Vágner, ředitel odštěpného závodu Dako-CZ Louny. Společnost je součástí holdingu navazujícího na tradici československého průmyslu Czechoslovak Group. Patří do něj například značky Tatra či Avia. Zájem holdingu o areál v Lounech, kde tradice železničního opravárenství začala v roce 1872, byl dlouhodobý. „Skupina CSG má velký zájem na rozvoji tradičních českých podniků a o tento areál projevila zájem již v průběhu insolvenčního řízení. Lounská fabrika přesně zapadá do konceptu tohoto československého holdingu,“ dodal V. Vágner.
Aby mohla Dako-CZ v Lounech začít fungovat, potřebovala velmi rychle sehnat zaměstnance. Náborovou kampaň spustila okamžikem, kdy si pronajala areál. Pochopitelně se jí přihlásili i zaměstnanci, kteří v podniku již působili. Na druhé straně, většina zaměstnanců je zaměstnána insolvenční správkyní v HMS. Možnosti přejít pod nového zaměstnavatele využily desítky lidí, kteří do té doby pracovali pro Legios a z hodiny na hodinu přišli o zaměstnání a jistotu příjmu. „Možnosti přejít pod nového zaměstnavatele a neměnit místo výkonu práce nás využilo hodně. Každý máme své závazky, rodiny, o které se musím postarat. Potřebujeme mít jistotu měsíčního příjmu, proto jsme nabídku využili,“ řekl jeden ze zaměstnanců, který nechce být jmenován.
Dako-CZ má lounský areál pronajatý na dobu neurčitou a určitě v něm hodlá podnikat. „To už dokazujeme tím, že v tuto chvíli pracujeme s více než čtyřmi stovkami kmenových zaměstnanců, z nichž přibližně devadesát procent pracovalo ve stejném areálu pro společnost Legios Loco,“ řekl ředitel lounského závodu Dako-CZ. Podle jeho slov jsou opravy vozů z velké míry pro české zákazníky. Novovýroba je ale přesný opak. „Devadesát procent produkce je pro zákazníky z Německa, Francie, Itálie či Švýcarska,“ přiblížil V. Vágner. „Chceme návrat do období, kdy lounská vagonka standardně podnikala a plnila své závazky. Je obdivuhodné, že i přes dlouhodobou nejistotu a podivné fungování si podnik zachoval kvalitní tým zaměstnanců, kteří výrobu vagonů drželi na nohou. Právě na nich chceme stavět,“ řekl k zahájení provozu v Lounech mluvčí společnosti Andrej Čírtek.
Napsal(a): Lucie Steklá
Poslední školní den v pátek 28. 6. 2024 také prvňáci ze třídy paní učitelky Evy Svobodové dostali svá první v životě vysvědčení.
Přehrát videoV závěru června 2024 Výchovný ústav, SŠ a SVP v Buškovicích pozval úředníky, podnikatelé, veřejnost, přátele na Den otevřených dveří. Vystoupili i bubeníci ze skupiny Australien Buš-kovice
Přehrát video