Výrobní areál společnosti Heavy Machinery Services (HMS) v Lounech, lounské vagonky a kdysi prosperující společnosti Lostr, získala ostravská firma Traťová strojní společnost.
Heavy Machinery vyráběla vagony a nyní je v konkurzu s dluhem přes 3,3 miliardy korun. Společnost HMS pronajímala areál firmě Legios Loco, která ve výrobě v areálu pokračovala do letošního června. Skončila poté, kdy insolvenční správkyně Petra Hýsková dala Legiosu výpověď a areál uzavřela, což si vyžádalo i zásah policie. Konkurzní správkyně poté areál pronajala výrobci brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ, která je dceřinou společností Czechoslovakgroup. V listopadu loňského roku bylo vyhlášeno výběrové řízení na nového majitele areálu.
Ve výběrovém řízení, které proběhlo na konci roku, se o ni zajímalo celkem pět firem, nabídku podaly tři z nich. Nejvíce byli nakonec ochotni zaplatit bratři Peter a Rudolf Šuškové. Za rozsáhlý areál poblíž železničního nádraží v Lounech byla jejich Traťová strojní společnost (TSS) se sídlem v Ostravě ochotna zaplatit 750,75 milionu korun. Tato částka několikanásobně překračuje hodnotu HMS, kterou znalec stanovil na 238 milionů korun. ,,Věřitelský výbor schválil nejvyšší nabídku. Vítězem výběrového řízení se stala TSS s nabídkou celkem ve výši 750 750 000 korun. S touto společností jsem vstoupila aktivně v jedná-ní a v tuto chvíli společně koordinujeme po-stup převzetí zpeněženého majetku,“ řekla správkyně Petra Hýsková.
Traťová strojní společnost v souladu s podmínkami výběrového řízení jen o několik dní později bezhotovostně složila celou ku-pní cenu za zkrachovalou lounskou vagón-ku. Informoval o tom advokát Karel Ležatka, který TSS zastupuje. Areál HMS, bývalého Legiosu, by chtěl nový majitel převzít co nejdříve, ideálně ještě tento měsíc.
,,Vzhledem k tomu, že má klient zajištěn dostatek zakázkové náplně v segmentu výroby a oprav železničních kolejových vozidel, deklaruje plnou připravenost dále rozvíjet technické výrobní a opravárenské kapacity a zejména využít lidský potenciál k pokračování a prohloubení výroby,“ sdělil Karel Ležatka v dopise Krajskému soudu v Českých Budějovicích, který konkurz HMS už několik let řeší. „Věřím, že nový majitel bude postupovat citlivě, zachová provoz a zainvestuje do areálu,“ řekl lounský starosta Pavel Janda.
Svoji činnost v areálu tak musí ukončit Vagónka Louny, člen Czechoslovakgroup, který v něm začal vyrábět v létě loňského roku. Společnost byla mezi zájemci o koupi areálu, ve výběrovém řízení ale nabídla ,,pouhých“ 263 milionů korun. ,,Společnost Vagónka Louny má nájemní smlouvu na dobu neurčitou. Další postup bude záležet na jednání mezi všemi stranami. Je v zájmu všech stran, aby byla vagónka v co nejlepší kondici a aby zůstalo to nejcennější, co má, kádr zkušených zaměstnanců,“ sdělil mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.
Napsal(a): Lucie Steklá
Pozvání Mirky Farkasové na Štědrý den 24. 12. 2024.
Přehrát videoZlatá neděle 22. 12. se nesla v Žatci ve znamení zpívání koled - v podloubí u Ramon café, tradice, za kterou stojí mj. ŽOK :-)
Přehrát video