Chomutovsko - Dlouho avizovaná a několikrát oddalovaná rekonstrukce železniční trati mezi Kyjicemi a Chomutovem se přiblížila. Má se začít už v srpnu, pracovat se bude tři roky.
Přestavba osmikilometrového železničního úseku vyjde na dvě miliardy korun. Správa železnic vybrala zhotovitele. Součástí bude i rekonstrukce nádraží Jirkov-zastávka a Chomutov-město.
Stavba svým rozsahem řeší ucelenou část trati včetně výstavby technologického zařízení, které musí odpovídat současné legislativě a počítat s možností zapojení do systémů dálkového řízení a systémů ERTMS (evropský systém řízení železniční dopravy).
V železniční stanici Kyjice, kde nezastavují osobní vlaky, se zdemoluje nástupiště i podchod pro cestující. Položen bude nový svršek trati. Stavba dále zahrnuje úpravy mostků a propustků, výměnu trakčního vedení a další úpravy. V mezistaničním úseku se má upravit traťové zabezpečovací zařízení v souvislosti se zvýšením traťové rychlosti a novým zabezpečením přejezdů.
Součástí stavby je celková rekonstrukce trati, proměnou projdou zastávky Chomutov-město a Jirkov-zastávka, které získají rozšířená nástupiště a bezbariérové přístupy.
V Chomutově bude pro přístup na nástupiště zřízeno nové schodiště, osobám s omezeným pohybem pak budou sloužit rampy. Stávající schodiště z podchodu bude zrenovované. Za nástupištěm bude terén upraven do vhodného sklonu svahu.
Podchod v Jirkově se prodlouží, čímž vznikne přístup k vlakům i od obce Otvice. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se vybuduje nový podchod spojující Otvice s obchodní zónou. Přejezd v Chomutově mezi Kamencovým jezerem a místním zooparkem nahradí lávka.
Zakázku na přestavbu úseku z Kyjic do Chomutova získala v otevřeném řízení pražská společnost Colas CZ , která byla jedním z osmi účastníků. Zvítězila díky nejnižší nabídce ceny. Smlouvu se Správou železnic podepsala na konci července.
Přestavba má také přispět ke zvýšení komfortu cestujících a jejich bezpečnosti tím, že se postaví zabezpečené přechody a zvýší se nástupní hrana nástupišť na 550 milimetrů nad horním povrchem hlavy kolejnice. Železniční přejezdy budou vybaveny novým přejezdovým a zabezpečovacím zařízením.
Traťový úsek vznikl v 80. letech minulého století v souvislosti s postupující těžbou hnědého uhlí. Jeho největší dominantou je 418 metrů dlouhá Vrskmaňská estakáda, která mimo jiné překonává vodní nádrž Újezd. I té se bude rekonstrukce týkat.
Napsal(a): Redakce
Pozvání Mirky Farkasové na Štědrý den 24. 12. 2024.
Přehrát videoZlatá neděle 22. 12. se nesla v Žatci ve znamení zpívání koled - v podloubí u Ramon café, tradice, za kterou stojí mj. ŽOK :-)
Přehrát video