Žatec – Způsob, jakým bude od nového roku likvidován v Žatci odpad, řeší v současné chvíli vedení města. Likvidaci odpadu dosud zajišťuje firma Marius Pedersen a.s.
V současné době dochází k postupným výpovědím jednotlivých smluv na likvidaci separovaného odpadu, komunálního odpadu a provozu sběrného dvora pro sjednocení termínu výběrového řízení, ale zatím není vyloučena ani varianta, že se město Žatec rozhodne likvidaci odpadu řešit vlastními prostředky, a to prostřednictvím Technické správy města Žatce, s.r.o. Rada ustanovila pracovní skupinu k přípravě výběrového řízení k zajištění sběru, přepravy a odstranění odpadu města Žatce. „Cílem této pracovní skupiny je příprava podkladů pro výběrové řízení na výběr nové společnosti, která bude komplexní likvidaci odpadu ve městě zajišťovat. Zadávací podmínky by měly přispět ke zkvalitnění služeb v oblasti odpadového hospodářství pro občany města. Jednotlivé požadavky jsou konzultovány nejen v této pracovní skupině, ale i s komisí pro životní prostředí, radou města a finančním výborem,“ sdělil místostarosta Jan Novotný. Podle jeho slov se uvažuje například o zřízení nového a většího sběrného dvora, vybudování několika podzemních kontejnerů, mytí sběrných nádob minimálně jedenkrát ročně nebo zajištění likvidace psích exkrementů.