Při jeho průjezdu totiž nákladní auta přejíždějí střední ostrůvek a vytrhávají z něj dlažební kostky. Město proto podle slov podbořanského tajemníka požádalo investora, jímž je Ústecký kraj, o nápravu. „V původní dokumentaci byl středový ostrůvek navržen jako 5ti metrový, nakonec ho udělali sedmiapůlmetrový. Proto chceme po investorovi, aby to nechal předělat podle původního návrhu,“ uvedl Martin Gutzer. „Náš postoj byl od začátku takový, že by ostrůvek kruháku měl mít menší průměr, aby se kamióny mohly kolem něj lépe obtočit. Dodavatel pochopil, že je lepší provést úpravu, než ho v záruce stále opravovat,“doplnil místostarosta Karel Honzl.
Lukáš Spal, stavbyvedoucí společnosti Herkul, tyto potíže s kruhovým objezdem přiznává, ale zmenšení „ostrůvku“ nepotvrzuje. „Problémem je soudržnost žulových kostek, protože došlo k určitému pochybení technologie. Byli jsme městem Podbořany tlačeni k tomu, abychom kruhový objezd zprovoznili co nejdříve, takže jsme to riskli, a nevyšlo to. Betonové obrubníky se začínají vylamovat a beton degraduje. Proto žulové kostky odvrtáme, dáme tam nové a zalejeme je betonem. Tak by už měly držet,“ popsal další postup.
Uzavírka kruhového objezdu a Dukelské ulice by měla trvat přibližně dva týdny. „Plánovaná je od 2. do 19. května,“ upřesnil Spal. Objízdné trasy jsou vyznačeny dopravním značením.