Radnice si od této změny slibuje lepší dostupnost úřadu pro nájemníky a jednodušší správu. V dlouhodobějším horizontu očekává také úsporu finančních prostředků. A to přesto, že na tuto činnost musí přijmout dalšího úředníka.
„Minulé zastupitelstvo chtělo snížit počet zaměstnanců úřadu, mělo pocit, že je tu moc lidí. Postupně ale s narůstajícími nároky státní správy a samosprávy zjišťujeme, že se zvyšující administrativa v současném početním stavu už nedá zvládat. Současné čtyři úřednice musí pracovat nad rámec svých úvazků. Proto jsme se rozhodli obnovit jednu pracovní pozici a přijmout na ni pracovníka, který bude částečně vykonávat bytovou správu a částečně od nich převezme některé povinnnosti. V rámci této změny se Vroutku vyplatí spravovat své nemovitosti přímo. Změnu jistě ocení nájemci bytů i nebytových prostor, kdy nebudou nuceni zajíždět při vyřizování záležitostí spojených s nájmem do Podbořan, ale vyřídí vše přímo ve Vroutku,“ zdůvodnil návrat před rok 2010 starosta Jaromír Kubelka. Město Vroutek vlastní 74 bytů, okolo 20 nebytových prostor a pět plynových kotelen.