Nymburk, Louny (caj) Poupravenými slovy Niela Armstronga „je to malý krok pro lidstvo, ale velký krok pro Legios Loco“ zahájil slavnostní otevření nové linky na výrobu kontejnerových a výsypných vozů generální ředitel společnosti Legios Loco v Nymburce Petr Vlček. Ve čtvrtek se v hale, která dříve sloužila pro výrobu dieselových lokomotiv, sešli zahraniční hosté, dodavatelé i zákazníci předního výrobce nákladních železničních vagónů.
Hlavním cílem společnosti Legios Loco, která vlastní tři závody – v Nymburce, Lounech a Slavkově, je rozšířit výrobu pro jednotlivé typy železničních vozů v rámci společnosti, a tím uspokojit přání a požadavky zákazníků. Zároveň tak naváže na loňský projekt zvýšení výrobní kapacity v Horním Slavkově, kde vznikají kotle k cisternám.
První etapa investice v Nymburce – instalace nové výrobní linky na výrobu kontejnerových vozů - byla zahájena v září loňského roku a úspěšně dokončena na konci letošního března. Již od dubna se tu vyrábějí první vozy. Celkové investice dosáhly 85 milionů korun, kde většinu spolkly nové technologie, jmenujme například ohýbačku trubek, pálicí stroj či polohovadlo, ve výši 64,5 milionu korun. Ročně by tato linka měla vyrobit čtyři sta padesát kontejnerových vozů a zaměstnat 125 nových pracovníků. První kontejnerové vozy vagonka vyrábí pro italskou společnost GTS Rail, která se zabývá přepravou kontejnerů z Itálie do západní Evropy.
Instalace technologické linky na výrobu výsypných vozů je druhá naplánovaná etapa letošní rekonstrukce závodu v Nymburce. Plánovaná kapacita dosáhne až 350 výsypných vozů ročně a zaměstná 85 pracovníků. Druhá etapa by měla být zakončena v září letošního roku a její náklady se vyšplhají do částky 75 milionu korun.
„Společnost Legios Loco se může pochlubit obrovskou historií. Louny už nám nestačí, tak musíme investovat do rozvoje výroby v Nymburce. Tady v Nymburce máme relativně mladý podnik, který se datuje od roku 2012. Nejstarší a zároveň největší závod v Lounech letos oslaví již 145 let od svého založení,“ připomněl historii vagonky generální ředitel vagonky Petr Vlček.
Legios Loco se pyšní titulem třetího největšího výrobce železničních vagonů v Evropě. Ročně investuje do rozvoje a vývoje 25 – 30 milionů korun. „Jsme také jediní, kteří na svých vozech používají nanotechnologie v rámci spolupráce se studenty Technické univerzity v Liberci,“ pochlubil se primem Vlček a doplnil: „Neusilujeme o titul největšího producenta železničních vagonů v Evropě, necháváme si volnou kapacitu, musíme mít extrémní flexibilitu, abychom mohli reagovat i na menší zakázky, které ostatní výrobci odmítají. Pro ně je priorita vyrábět ve velkém.“
Po slavnostních proslovech a přestřižení pásky se hosté vydali na exkurzi po třech výrobních halách v Nymburce. V programu vystoupily také mažoretky Základní umělecké školy v Lounech.
Napsal(a): Jarka Cibulková
Pozvání Mirky Farkasové na Štědrý den 24. 12. 2024.
Přehrát videoZlatá neděle 22. 12. se nesla v Žatci ve znamení zpívání koled - v podloubí u Ramon café, tradice, za kterou stojí mj. ŽOK :-)
Přehrát video