Žatec – Přibližně v polovině listopadu se při pravidelné kontrole používání internetu zjistilo, že jeden ze zaměstnanců Městského úřadu v Žatci prosurfoval neuvěřitelných 108 hodin za měsíc. Z úřadu odešel k poslednímu listopadovému datu.
Tajemník městského úřadu Petr Vajda nám vysvětlil, že si kontroly použití internetu u zaměstnanců úřadu nechává dělat pravidelně. Vybere vždy ze všech odborů některou úřednici nebo úředníka. „U zmiňovaného úředníka jsem obdržel třikrát za sebou závěr, že velmi používá internet k soukromým účelům. Nechal jsem si zkontrolovat tedy celý měsíc říjen 2011 a zjistil jsem, že úředník prosurfoval 108 pracovních hodin,“ sdělil nám tajemník Vajda. Poté si dotyčného uředníka pozval spolu se zastupující vedoucí odboru k sobě na jednání. „Vedoucí odboru byla v uvedené době v pracovní neschopnosti. Celou záležitost jsem s ní projednal a ze strany vedoucí odboru byly učiněny značné kroky k nápravě a dále se tato vedoucí zaměří na kvalitu vykonávané práce všech úředníků stavebního a vyvlastňovacího úřadu,“ dodal Petr Vajda.
Úředník po vzájemné dohodě požádal o rozvázání pracovního poměru dohodou a to ke dni 30. listopadu. Tato varianta byla podle jeho slov pro obě strany výhodnější. Ze strany zaměstnavatele to bylo zejména z důvodu dokončení probíhajících akcí a řádné předání funkce. Ukončení pracovního poměru pak skutečně proběhlo ke dni 30. listopadu. Dotyčný si také napracoval značnou část prosurfovaných pracovních hodin a to samozřejmě zadarmo.
„Domnívám se, že tento příklad je ponaučením nejen pro tohoto úředníka, ale pro všechny úředníky našeho úřadu. Mohu jen dále dodat, že ve své kontrolní činnosti se zaměřím i na další kontrolované oblasti a to nejen na internet,“ zakončil tajemník Vajda.