Vroutek – Zatímco se nová ředitelka Domova pro seniory ve Vroutku pomalu stěhuje do své kanceláře, slovní přestřelka mezi bývalou vedoucí a jejími kritiky pokračuje. Tentokrát se k městským zastupitelům, kteří Jaroslavu Frankovou odvolali, přidala i jedna ze zaměstnankyň domova, Soňa Kadlecová. Reaguje na dopis uveřejněný před časem v našem týdeníku.
„Paní Franková vůbec neměla tušení, co práce s našimi klienty obnáší! Nikdy nebrala vážně naše připomínky nebo stížnosti, které byly podloženy dlouholetou praxí a zkušenostmi personálu. A když už ano,vyřešila je direktivně zákazy nebo nařízením. Nechtěla vůbec porozumět práci zdravotních sester. Opakovaně jsme ji upozorňovaly, že v zařízení se zvláštním režimem je nedostatek zaměstnanců v přímé péči. Ale paní ředitelce bylo líto navýšit peníze na výplaty. Místo toho si dvakrát zařídila zcela novou kancelář a pořídila druhý automobil, které ani jeden z klientů neměl možnost využít. A přitom jí kupříkladu nevadilo, že klienti i zaměstnanci zakopávají o stará linolea, kde se stal nejeden úraz,“ vysvětluje zdravotní sestra, co ji tak nadzdvihlo.
Jaroslava Franková tyto výtky označila za nesmysly. „Jak zdravotní sestry, tak pracovníci sociální péče měli své vedoucí, s kterými jsem byla denně v kontaktu a byla jsem pravidelně informována jak o potřebách klientů, tak i zaměstnanců. Vedoucí mi po prostudování denních snímků svých podřízených sdělily, že mají během směny dokonce časové rezervy. Přesto jsem měla domluven od září nástup nové kvalifikované posily. Nechápu, jak může paní Kadlecová lhát o mojí kanceláři a autech, vždyť je doložitelné, že kancelář se zařizovala pouze jednou a devítimístné auto sloužilo hlavně klientům. Klienti byli pravidelně dopravování do divadla, na různé výlety, na nákupy a dokonce do lázní v Poděbradech. Všechny akce jsou zdokumentované a zveřejněné na internetových stránkách DpS. Osobní automobil zn. Škoda Fabia bylo zakoupeno teprve před nedávnem na běžné pojížďky zaměstnanců a klientů, k přepravě zaměstnanců na různá školení a stáže. Ne každý zaměstnanec, přestože má referentské zkoušky, je schopen jezdit devítimístným automobilem. O nevyhovujícím linoleu v prvním patře jsem samozřejmě věděla a také ho řešila. Žádné úrazy mi však nikdy hlášeny nebyly. Paní Kadlecová ale zapomněla říci, jak domov vypadal před mým nástupem.“ odvrací obvinění ex-ředitelka. „ Státní inspekce ho označila za zcela nevyhovující. Mým úkolem bylo dostat ho z vážných problémů, napravit nedostatky a to se podařilo. Nejen, že za poslední dva roky došlo k celkové rekonstrukci domova, ale také byly vypracovány vnitřní směrnice, standardy kvality, začalo individuální plánování, klienti se konečně dočkali smlouvy. Bylo zrekonstruované druhé patro, provedena rekonstrukce střechy, stará okna vyměněna za nová plastová,“ vypočítává Franková své úspěchy. Dotčené sestřičce ale patrně více vadil její styl řízení ústavu. Shodou
okolností jsme do Domova pro seniory nastupovaly jako nováčci ve stejnou dobu, takže dobře vím, v jakém stavu byl. Paní Franková ale neuměla jednat s podřízenými, ani s nimi vycházet jako s lidmi,“ uvedla Kadlecová. Podle ní také ředitelce chybělo vysokoškolské vzdělání a zkušenosti pro řízení takového ústavu. „Zklamala jste většinu zaměstnanců na celé čáře, a to i v době své nepřítomnosti,“ dodala. „Neřekla bych, od mnoha se mi totiž dostalo velké podpory,“ kontruje Franková. Tak si udělejte obrázek sami.