Louny – Vedení měst, stojících podél rychlostní silnice R7, chce zesílit tlak na její dostavbu silnice. Louny proto zakládají spolek, jehož členy budou nejenom města a obce podél komunikace z Prahy do Chomutova a dále za české hranice, ale i soukromé společnosti. Silnice, která má být podle posledních informací dostavena nejdříve za osm let, měla být již dávno hotová.
Čtyřproudová silnice R7 je prozatím hotová mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. „Pokud nebudeme na rychlou dostavbu této klíčové komunikace neustále upozorňovat a tlačit na ni, může se kdykoliv objevit důležitější stavba, která dostane přednost,“ vysvětlil založení spolku Radovan Šabata, starosta Loun. Město přitom na rozšíření silnice tlačí již několik let. Před časem se podařilo zastavit plány na jen částečné zkapacitnění silnice. Do spolku, který vznikne od nového roku, nyní vstoupí všechna města, která před lety podepsala memorandum proti plánovanému částečnému zkapacitnění.
Zájem o členství mají již například také velké podnikatelské subjekty stojící v blízkosti silnice. Například firma Nexen, která staví v zóně Triangle, dala dostavbu R7 jako podmínku vstupu na český trh v Ústeckém kraji, neboť je pro ni klíčová. Poslední termín dostavby je stanoven Ředitelstvím silnic a dálnic na rok 2023. Města a firmy chtějí vytvořit tlak, aby byl skutečně dodržen. Za několik let stavby R7 dochází pravidelně k průtahům, důvěra ve stanovený rok dokončení tak není úplná. A důvody k tomu města mají. Koncem letošního roku měla být například původně zahájena stavba úseku mezi Postoloprty a Bitozevsí, termín se ale odsunul až na začátek dubna 2016. Důvodem je dopracování posudku vlivu na životní prostředí. Nezbývá než věřit, že tento termín bude snad už konečný.
Dokončení dalšího úseku, obchvatu Postoloprt, je naplánováno na rok 2022. Při této etapě bude rozšířena silnice vlevo ve směru Chomutov – Praha, tedy na stranu blíže k fotbalovému stadionu. „K této variantě bylo přistoupeno na základě stanoviska orgánů životního prostředí vydaného k dokumentaci pro územní rozhodnutí zpracované v roce 2007. Důležitým faktem také je, že toto řešení obsahuje schválený územní plán Postoloprt. Důvodem zamítavého stanoviska k rozšíření komunikace vpravo ve směru Chomutov – Praha byl chráněný prostor tzv. bažantnice, který by byl tímto řešením dotčen. V současné době důvod se domnívat, že by orgány životního prostředí změnily své dříve vydané stanovisko, tedy že by prostor bažantnice nebylo nutné ze strany orgánů životního prostředí nadále chránit. Jednání bude se všemi dotčenými subjekty a orgány státní správy probíhat po předložení návrhu technického řešení a vedení trasy, tedy v rámci zpracování aktualizace dokumentace pro územní řízení a v průběhu územního řízení,“ uvedl Jan Studecký, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR. Prostor fotbalového stadionu bude stavbou podle jeho slov dotčen v místě objektů tvořících jeho zázemí a toto bude řešeno v souladu s právními předpisy náhradou škody. Vlastní hřiště zůstane zachováno, jeho likvidace nebyla nikdy projektem komunikace R7 plánována. Dostavba osmi úseků silnice R7 předpokládá náklady ve výši deseti miliard. Dostavět chybí stále necelých čtyřicet kilometrů rychlostní silnice, která se má po svém dokončení stát dálnicí.