Po dálnici u Chlumčan se projedeme už letos

Lucie Steklá 2023-05-21 12:28:58

Chlumčany - Práce postupují svižným tempem, a tak může být další část dálnice D7 otevřena dříve. Mluvíme o úseku v délce 4,44 kilometru, tedy ob-chvatu Chlumčan a jeho zkapacitnění na dálniční úsek. Podle vyjádření Ředitelství silnic dálnic (ŘSD) se na dřívějším zprovoznění úseku společně dohodlo ŘSD se zhotovitelem. Zprovoznění ,,řádné“ dálnice se ale netýká celého úseku, na němž s pracuje

Řidičům bude dálnice sloužit v plném profilu v místech, kde vyrůstá v poli poblíž Smolnice, vpravo od stávající I/7 ve směru na Prahu, a kde naváže na hotový úsek D7 u Sulce. ,,Přibližně na prvních třech kilometrech stavby ve směru z Prahy na Louny bude pro-voz veden obousměrně v režimu 2 plus 2 v oddělených jízdních pásech se sníženou rychlostí. V úseku od začátku mostu přes Smolnický potok bude provoz sveden do levého jízdního pásu v režimu 1 plus 1,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Dana Zikešová. Kompletní zprovoznění proběhne až zhruba v polovině roku 2024, tedy v původně stanoveném termínu, poté, až se v průběhu příštího roku dostaví mosty u Chlumčan. Zkapacitnění obchvatu Chlumčan, jehož součástí je stavba sedmi mostů, je jednou z největších dopravních staveb regionu.

Část dálnice povede v hlubokém zářezu a část na vysokém násypu. Z hlavního zářezu bylo vytěženo a navozeno do násypu více než 615 tisíc metrů krychlových zeminy. ,,Aktuálně v zá-řezu probíhá těžba ve spodních etážích, kde se nacházejí horniny pevnosti třídy III, tedy ty nejtvrdší. Těžba probíhá za pomoci 35tunových pásových rypadel vybavených lopaty se zuby na skalní masiv. Na rozrušení horniny se používá hydraulické kladivo osazené na třiceti tunovém pásovém rypadle. Hloubka zářezu v nejnižším místě přesahuje sedmnáct metrů,“ uvádí ŘSD.

V současné době na začátku úseku stavby ve směru od Prahy na Louny probíhá pokládka konstrukčních vrstev, dále se pracuje na zásypech přechodových oblastí mostu přes silnici do Smolnice, provádí se obslužné komunikace, pracuje se na středové kanalizaci a uličních vpustí, ale i na osazování dešťových usazovacích nádrží. ,,Řidiči kolem stavby projíždí obousměrně po stávající silnici I/7 se zvýšenou opatrností u dopravně značených výjezdů vozidel ze stavby,“ dodala mluvčí.

Nový dálniční úsek plánuje ŘSD zprovoznit na konci tohoto roku. Stavba u Chlumčan (kilometr 40,442 až 44,882) byla zahájena 25. února 2022. Cena stavby dle smlouvy činí 1,179 miliardy Kč bez DPH. Směrem k Praze navazuje právě budovaný úsek D7 na úsek P. Týnec – Kutrovice o délce 6,760 kilometru. Předpokládané zahájení výstavby má být ještě letos, zprovoznění v roce 2026. ,,Směrové i výškové vedení zůstane zachováno v nynější stopě, kde je dáno trasou stávající silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby je v km 31,964 deltovitá mimoúrovňová křižovatka MÚK Hořešovice,“ přiblížila další chystanou stavbu D. Zikešová.

Postupná přestavba stávající silnice I/7 na dálnici D7 v kategorii R 25,5/100 od Slaného po Chomutov byla zahájena v roce 2008. Na silnici I/7 byly v minulosti vybudovány v polovičním profilu obchvaty Kutrovic, Třebíze, Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Prvními zprovozněnými stavbami v úseku Slaný – Chomutov se v říjnu 2009 staly stavby MÚK Bitozeves – MÚK Vysočany a MÚK Vysočany. V listopadu 2009 byl zprovozněn obchvat Sulce, který však není označen jako dálnice. V prosinci 2013 byla uvedena do provozu koncová část celé D7, a to stavby MÚK Vysočany – MÚK Droužkovice a MÚK Droužkovice – MÚK Nové Spořice. V souvislosti s tzv. Novým pojetím dálniční sítě byla od 31. prosince 2015 rychlostní silnice R7 přeřazena mezi dálnice, výjimkou je úsek Spořice (výjezd 78) – Chomutov (výjezd 82), kde jde pouze o čtyřpruhovou silnici I. třídy, označenou jako silnice pro motorová vozidla. V srpnu 2018 byla zprovozněna stavba Postoloprty – MÚK Bitozeves, která na západním konci navázala na provozovaný úsek Bitozeves – Chomutov. V prosinci 2021 do-šlo ke zprovoznění stavby Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu. Budování dálnice D7 v celé své délce sta kilometrů z Prahy na hranice s Německem se má završit v roce 2028 pětikilometrovým úsekem kolem Postoloprt, který bude patřit také k těm náročnějším. (lus)


Napsal(a): Lucie Steklá

Komentáře

Nabídky práce

ŘEDITEL/ŘEDITELKA MŠ Peruc

Bližší info na webu obce Peruc. Nástup 1. srpna 2024, přihlášky zasílejte do 17. května 2024.
WWW: https://peruc.cz/
E-mail: podatelna@peruc.cz


ŘEDITEL/ŘEDITELKA ZŠ A MŠ Vilémov

Bližší informace na webu Obce Vilémov u Kadaně.
Tel.: 474398146
WWW: https://www.obec-vilemov.cz/
E-mail: vilemov@obce-cv.cz

Poslední videa

Valentýnský koncert v žateckém divadle rozněžnil i rozpálil

Klavír Jiří Knotte a housle Milan Brouček... Bravo!

Přehrát video
V 1.A ZŠ P. Bezruče v Žatci děti s učitelkou v kroužku probíraly první vysvědčení

Ve středu 31. 1. 24 se rozdávaly pololetní vysvědčení - přesněji Výpisy vysvědčení. Třídní učitelka 1.A Nikola Martinovská si se svými prvňáčky v poslední hodině po předání o tom povídala...

Přehrát video