Dálnice D7 se rozroste o dalších šest kilometrů

Lucie Steklá 2020-09-24 16:08:00

Zkapacitnění obchvatu Loun, který se stavěl před dvaceti lety, bylo zahájeno minulý pátek, potrvá dva roky.

Louny (lus) V červnu roku 2022 by měla auta vyjet na další úsek dálnice D7 – tentokrát úsek u Loun.  

Stavbu zkapacitnění dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici v pátek 11. září symbolickým poklepáním základního kamene zahájilo Ředitelství silnic a dálnic spolu se zástupci zhotovitele stavby, města a ministerstva dopravy. V současné době se jedná o druhý úsek dostavby D7, který bude probíhat. Již rok se staví u Panenského Týnce.

Dostavba dálnice je dlouho slibovaným projektem, a to již od vzniku průmyslové zóny Triangle. Její dostavba je ale stále posouvána. Zatím poslední termín dokončení D7 je stanoven na rok 2027. Podle zástupců ŘSD se jedná o nejvíc nebezpečný silniční úsek v Ústeckém kraji. Na svědomí má ně-kolik lidských životů.

„Necelý rok od slavnostního zahájení obchvatu Panenského Týnce, dnes slavnostně zahajujeme stavbu dalšího důležitého úseku na D7, zkapacitnění obchvatu Loun. Obchvat bude po rozšíření na dálniční čtyři pruhy bezpečnější a přispěje také k plynulosti dopravy, která v posledních letech houstne“, uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.

S nadsázkou řečeno, Louny nyní mají dva roky na to, aby své obyvatele připravily na to, že se z města stane klidová nikoliv tranzitní aglomerace. ,,Bude to změna k lepší-mu, na kterou si rychle zvykneme. A to i vzhledem k tomu, že přijdeme o jeden ze tří sjezdů do města. Ale každý, kdo po ,,sedmičce“ jezdí, ví, že její zkapacitnění potřebujeme jako sůl. Budu rád, když se po šesti nových kilometrech úseku brzy svezme,“ řekl lounský starosta Pavel Janda.

Zhotovitelem stavby bude společnost Eurovia a Herkul. ,,Pro skupinu Eurovia je tato stavba dvacetiletým výročím návratu zpátky. V roce 2000 jsme pod obchodním názvem Stavby silnic a železnic dokončili první etapu obchvatu Louny,“ připomněl zástupce Eurovie Martin Borovka.

„Výstavba dálnice u Loun je v současné době druhým realizovaným úsekem D7, již od loňského roku je ve výstavbě část u Panenského Týnce. Blízko zahájení je také dálniční úsek u Chlumčan, na který aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele. Na zbývající tři úseky ve Středočeském kraji jsme v letošním roce získali územní rozhodnutí a probíhá příprava ke stavebnímu říze-ní, u posledního úseku D7 u Postoloprt řešíme změnu dokumentace pro územní rozhodnutí s ohledem na hladinu stoleté vody“, představil aktuální stav přípravy dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl. 

Obchvat Loun byl již v minulosti připraven pro kategorii R 22,5/100 včetně výkupů v trvalém záboru pro toto šířkové uspořádání. Nyní je obchvat Loun nahrazen kategorií D 25,5/100. Objekty mimoúrovňových křižovatek (MÚK) a mostních objektů jsou tedy navrženy již pro budoucí čtypruhové uspořádání a většina přeložek inženýrských sítí rovněž vyhovuje zkapacitnění. Pozemky pro výstavbu rozšíření jsou v majetku státu. Délka úseku je 6130 metrů. Na úseku bude sedmdesát stavebních objektů, čtyři mostní objekty s celkovou délkou 116 m. Vznikne mimoúrovňová křižovatka Louny-západ, jedna protihluková stěna dlouhá 260 metrů či tři opřené zdi v celkové délce 745 metrů. Oplocení proti zvěři povede kolem silnice v délce tři a půl kilometru. Cena stavby je 773 milionu korun bez DPH.

Navazující stavbou na východě je stavba D7 Chlumčany, zkapacitnění obchvatu, na západě pak D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu. Obě stavby jsou ve fázi přípravy.

Důvodem přestavby silnice I/7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace D7 vybudována. O zakázku se ucházelo celkem deset zájemců.

Dálnice D7 umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního pro-gramu Doprava 2014 – 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.


Napsal(a): Lucie Steklá

Komentáře

Nabídky práce

TECHNICKÝ PRACOVNÍK TĚŽBY SUROVIN

SEVEROČESKÉ PÍSKOVNY A ŠTĚRKOVNY přijmou do pískovny v Roztylech u Žatce TECHNICKÉHO PRACOVNÍKA TĚŽBY SUROVIN. Podmínkou ŘP skupiny B, výhodou německý jazyk.
Kontakt: p. Borovičková
Tel.: 602 559 161


KLEMPÍŘ

Pracovní nabídka na pozici KLEMPÍŘ! Nejlépe po vyučení, možno i bez praxe. Info na uvedeném telefonu.
Tel.: 605 045 089


ELEKTRIKÁŘ A ZÁMEČNÍK

Přijmeme elektrikáře i bez vyhlášky a zámečníky, na jakýkoliv úvazek i brigádně.
Tel.: 777167336


KUCHAŘ, POMOCNÁ SÍLA A ČÍŠNÍK

Žatecký pivovar hledá nové zaměstnance na pozice KUCHAŘ, POMOCNÁ SÍLA A ČÍŠNÍK pro nově otevíranou restauraci. Nástup březen/duben. Životopisy zasílejte na uvedený e-mail.
E-mail: kec@zateckypivovar.cz


PRACOVNÍK DO DÍLENSKÉHO PROVOZU, TRAKTORISTA DO VÝROBY CHMELE

Emil Bureš HOPSERVIS s.r.o. (Holedeč 14, 438 01) přijme do hlavního pracovního poměru PRACOVNÍKY DO DÍLENSKÉHO PROVOZU (opravy zemědělských strojů) a TRAKTORISTY DO VÝROBY CHMELE. Nabízíme nadstandardní finanční ohodnocení v úkolové mzdě. Požadujeme flexibilitu a řádné plnění pracovních povinností.
Kontakt: Ing. Emil Bureš
Tel.: 415 722 515

Poslední videa

Žatecký otužilec a utopenec - Silvestr 2021

Účastníci si těsně před 15. hodinou připili na úspěšný ponor do řeky Ohře ;-) Pod železničním libočanským mostem...

Přehrát video
Vybíjená - kroužek DDM Podbořany pod vedením Diany Ivanovové

Kluci a holky hrají v pátek od 14 do 15 h. v tělocvičně ZŠ TGM Podbořany ;-)

Přehrát video