D7 se staví už 50 let a nejméně sedm let ještě bude

Redakce 2020-08-20 06:59:00

REGION (tos, tz) — Zatím bez slavnostního aktu se v minulých dnech uskutečnilo zahájení stavby další části několik desítek let očekávané dálnice D7 Chomutov — Praha. Konkrétně jde o 6,1 kilometru dlouhou stavbu nazvanou >D7 Louny, zkapacitnění obchvatu<. Uvedené zkapacitnění současného dvouproudého obchvatu Loun spočívá v rozšíření silnice I/7 o jeden jízdní pás na směrově dělenou čtyřpruhovou kategorii (celková šířka 25,5 metru, maximální rychlost 100 km/h).

Stavba potrvá dva roky její cena dle smlouvy činí 773 miliónů korun. Slavnostní zahájení je naplánováno na září.

Jak vyplývá z veřejně přístupných dokumentů Ředitelství silnic a dálnic ČR, ke kompletnímu zprovoznění dálnice D7 chybí dostavět ještě celkem sedm čtyřproudých úseků v celkové délce 35,5 kilometru. Ve fázi realizace jsou z nich dva — vedle výše zmíněného 6,1 kilometru dlouhého rozšíření obchvatu Loun je to ještě zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce v délce 3,5 kilometru, jehož stavba začala loni v září a které má být hotovo v říjnu roku 2021.

V přípravě jsou tyto úseky:

1. Zkapacitnění obchvatu Postoloprt

Předpokládané zahájení stavby je v roce 2025, její uvedení do provozu v roce 2027. Délka je 4,8 kilometru, předpokládaná cena 2,14 miliardy korun.

2. Zkapacitnění úseku Chlumčany

Předpokládané zahájení stavby je ještě v letošním roce. Uvedení do provozu je naplánováno v roce 2023. Délka je 4,4 kilometru, předpokládaná cena 1,73 miliardy korun.

3. Kutrovice — Panenský Týnec

Předpokládané zahájení stavby je v roce 2023, její uvedení do provozu v roce 2025. Délka je 6,8 kilometru, předpokládaná cena 1,24 miliardy korun.

4. Mimoúrovňové křížení (MÚK) Slaný–západ — Kutrovice

Předpokládané zahájení stavby je v roce 2023, její uvedení do provozu v roce 2025. Délka je 3,4 kilometru, předpokládaná cena 1,03 miliardy korun.

5. MÚK Knovíz — MÚK Slaný–západ

Předpokládané zahájení stavby je v roce 2023, její uvedení do provozu v roce 2025. Délka je 6,5 kilometru, předpokládaná cena 1,31 miliardy korun.

(V přiložené mapce jsou do stavby zahrnuty ještě dva úseky — dvě mimoúrovňové křižovatky u letiště v Ruzyni, ale ty s dálnicí Chomutov — Praha ve skutečnosti přímo nesouvisejí, a proto v přehledu uvádíme jen stavby v úseku z Chomutova po Knovíz.) Z harmonogramu vyplývá, že plnohodnotného dálničního spojení s Prahou se náš okres dočká za sedm let.

Vezmeme–li v úvahu, že dálniční úsek od Prahy po Knovíz byl hotov dávno před listopadem 1989 a dosud zbývá dostavět přes 35 kilometrů dálnice, nedá moc práce vypočítat, že od Sametové revoluce se ministerstvu dopravy podařilo zprovoznit pouhých 28 kilometrů D7, tedy necelý kilometr ročně. V příštím roce 2021 oslaví nedokončená dálnice půl století od zahájení své výstavby.

Foto: Dálnice D7. Zelené jsou hotové úseky, červené úseky v realizaci a modré úseky v přípravě. Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic ČR

Napsal(a): Redakce

Komentáře

Prozatím zde nejsou žádné nabídky práce

Poslední videa

Kaple sv. Anny v Hlubanech o Štědrém dnu pro vás otevřena...

Pozvání Mirky Farkasové na Štědrý den 24. 12. 2024.

Přehrát video
Koledy v podloubí: Žatec, 4. adventní neděle 2024

Zlatá neděle 22. 12. se nesla v Žatci ve znamení zpívání koled - v podloubí u Ramon café, tradice, za kterou stojí mj. ŽOK :-)

Přehrát video